Alanındaki ileri düzeydeki bilgileri analiz,sentez ve değerlendirme yaparak özgün sonuçlara ulaşır.
Fizik bölümü kimya, biyoloji, tıp gibi disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
Fizik bölümü kimya, biyoloji tıp gibi farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleşerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
Alanı ile ilgili özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
Fizik bölümü alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
Fizik bölümü alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
Alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
Fizik bölümü alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
Fizik bölümü alanında özümsediği bilgiyi proplem çözme ve/veya uygulama becerilerini kimya, biyoloji, tıp gibi disiplinler arası çalışmalarda kullanır.