Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Diploma Eki
Erasmus Kalite Politikası
Duyurular
Haberler
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
EĞİTİM FAKÜLTESİ - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Program Yeterlilikleri (Sıralı)
#
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (SIRALI)
GRUBU
1
Öğretim sürecinde kazandığı yeterliliklere dayanarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
BİLGİ
2
Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
BİLGİ
3
Öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
BİLGİ
4
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
BİLGİ
5
0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
BECERİ
6
Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak farklı öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
BECERİ
7
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
BECERİ
8
Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programlarının kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinlikler hazırlar.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
9
Okulöncesi çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini sağlar.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
10
Okulöncesi çocuğun gelişim özelliklerine ve öğrenme biçimlerine uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
11
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
12
Eğitim-öğretim ortamındaki çocukları, izleme, değerlendirme ve öğrenmeleriyle ilgili kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
13
Bilgiyi ulaşma yollarını yaşam boyu öğrenme sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
14
Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
15
Okulöncesi eğitiminde okul-aile-çocuk ilişkisinin önemini bilir, aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar ve uygular.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
16
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
17
Okulöncesi eğitimin amaçlarını ve ilkelerini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygular.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
18
Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranarak topluma örnek olur.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
19
Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinde bulunması gereken özelliklere sahiptir.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
20
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
Program Bilgileri
Öğretim Programı
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri
Ders-Kategori Listesi
Alınacak Derece
Amaç Ve Hedefler
Bölüm Başkanı Ve AKTS Koordinatörü
Kabul Koşulları
Mezuniyet Koşulları
Program Yeterlilikleri (Gruplandırılmış)
Program Yeterlilikleri (İlişkilendirilmiş)
Program Yeterlilikleri (Sıralı)
Sınav Değerlendirme Kuralları
Üst Kademeye Geçiş