Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini değerlendirir.
Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak mesleki gelişimi için kararlılık gösterir.
Bilim okuryazarı bir bireyin sahip olması gereken özellikleri sergiler.
Mesleki ve etik ilkelere karşı duyarlılık sergiler.
Fene yönelik kavramları ve olguları tarihsel süreç içinde değerlendirir.
Fen ve fen eğitimi alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında çözüm önerileri sunar.
Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini eğitim uygulamalarında en üst düzeyde kullanır.
Fen eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerilerini etkili olarak kullanır.
Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci tasarlama ve çözümleme becerisi sergiler.
Fen bilgisi eğitimi alanında bilimsel süreç becerilerini kullanır
Eğitim uygulamaları için çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarını yürütür.