v
EĞİTİM FAKÜLTESİ - İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Program Yeterlilikleri (Sıralı)
#PROGRAM YETERLİLİKLERİ (SIRALI)GRUBU
1Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.BİLGİ
2Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.BİLGİ
3Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.BİLGİ
4İngiliz Dili ve Eğitim alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.BİLGİ
5Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.BİLGİ
6Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.BİLGİ
7Özgün yazım dili İngilizce olan edebiyatın (İngiliz, Amerikan) farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini tanıyarak edebiyatın kültürel tarihini listeleyebilir, metin incelemesinde kullanır, dil öğretimine uyarlar.BİLGİ
8Eğitim tarihini başlangıcından günümüze değin derinlemesine inceler, fikirsahibi olur.BİLGİ
9Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimler. Metinleri İngilizceden Türkçeye Türkçeden İngilizceye çevirir.BİLGİ
10Atatürk ilke ve inkılâplarını yakından tanır.BİLGİ
11Dil bileşenleri ve dil edinimi konusunda bilgi edinir.BİLGİ
12Erken yaşta yabancı dil eğitimine yönelik bilgi, yöntem ve teknikleri bilir ve uygular.BİLGİ
13İngiliz Dili ve Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.BECERİ
14Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.BECERİ
15İngiliz Dili ve Eğitimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.BECERİ
16İngiliz dili ve Eğitimi alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.BECERİ
17İngiliz dili ve Eğitimi alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.BECERİ
18Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak ders plan yapar ve uygular.BECERİ
19Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.BECERİ
20Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.BECERİ
21Yabancı dillerde dinleme, okuma, konuşma ve yama gibi temel dil becerilerini geliştirir.BECERİ
22Türk dilinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerini ileri düzeyde geliştirir.BECERİ
23Yabancı dil eğitiminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar ve bu bilimler arasında bağlantı kurarak yabancı dil eğitimindeki yönelimleri değerlendirir.BECERİ
24Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgiyi kavrayarak, drama etkinliklerine aktif olarak katılmanın empati becerisini geliştirmek, sosyalleşmek ve kendini değişik yönleri ile tanımak için gerekli olduğunun farkındalığını kazanır ve uygular.BECERİ
25Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
26Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
27Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
28Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
29Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
30Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
31Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
32İngiliz dili ve eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
33Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
34Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
35Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
36İngiliz dili ve eğitimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
37Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
38İngilizce dışındaki ikinci yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü A2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
39Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
40Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
41Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
42Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
43Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
44Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
45Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
46Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
47Yabancı dil öğrenmeye, kültürel iletişime ve mesleki gelişime önem verir.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
48Türk Eğitim Sistemini tanır ve okul yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
49Eğitim-öğretim uygulamalarını düzenlemek ve geliştirmek amacıyla pedagojik formasyon bilgisini kullanır.YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK

Trakya Üniversitesi

 

İletişim

  • Ders planlarınız ile ilgili sorunlarınızı için aşağıdaki numaraları arayabilirsiniz.           Trakya Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Bilg.İşl. Sinan SÖNMEZ                                 Tel: +90 (284) 223 42 10 / 1175         Bilg.İşl. Süleyman ATAKAN                         Tel: +90 (284) 223 42 10 / 1177
  • Bologna süreci ve süreçlerle ilgili sorunlarınız için
  • Tel: 0 284 235 90 88 Dahili: 5                     E-posta : bolognaofis@trakya.edu.tr Web:https://student.trakya.edu.tr/

2024 KION © Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik Şartları Hüküm ve Koşulları