Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Diploma Eki
Erasmus Kalite Politikası
Duyurular
Haberler
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
EĞİTİM FAKÜLTESİ - İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Program Yeterlilikleri (Sıralı)
#
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (SIRALI)
GRUBU
1
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
BİLGİ
2
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
BİLGİ
3
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
BİLGİ
4
İngiliz Dili ve Eğitim alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
BİLGİ
5
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
BİLGİ
6
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
BİLGİ
7
Özgün yazım dili İngilizce olan edebiyatın (İngiliz, Amerikan) farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini tanıyarak edebiyatın kültürel tarihini listeleyebilir, metin incelemesinde kullanır, dil öğretimine uyarlar.
BİLGİ
8
Eğitim tarihini başlangıcından günümüze değin derinlemesine inceler, fikirsahibi olur.
BİLGİ
9
Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimler. Metinleri İngilizceden Türkçeye Türkçeden İngilizceye çevirir.
BİLGİ
10
Atatürk ilke ve inkılâplarını yakından tanır.
BİLGİ
11
Dil bileşenleri ve dil edinimi konusunda bilgi edinir.
BİLGİ
12
Erken yaşta yabancı dil eğitimine yönelik bilgi, yöntem ve teknikleri bilir ve uygular.
BİLGİ
13
İngiliz Dili ve Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
BECERİ
14
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
BECERİ
15
İngiliz Dili ve Eğitimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
BECERİ
16
İngiliz dili ve Eğitimi alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
BECERİ
17
İngiliz dili ve Eğitimi alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
BECERİ
18
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak ders plan yapar ve uygular.
BECERİ
19
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
BECERİ
20
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BECERİ
21
Yabancı dillerde dinleme, okuma, konuşma ve yama gibi temel dil becerilerini geliştirir.
BECERİ
22
Türk dilinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerini ileri düzeyde geliştirir.
BECERİ
23
Yabancı dil eğitiminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar ve bu bilimler arasında bağlantı kurarak yabancı dil eğitimindeki yönelimleri değerlendirir.
BECERİ
24
Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgiyi kavrayarak, drama etkinliklerine aktif olarak katılmanın empati becerisini geliştirmek, sosyalleşmek ve kendini değişik yönleri ile tanımak için gerekli olduğunun farkındalığını kazanır ve uygular.
BECERİ
25
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
26
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
27
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
YETKİNLİK-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME YETKİNLİĞİ
28
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
29
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
30
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
31
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
YETKİNLİK-ÖĞRENME YETKİNLİĞİ
32
İngiliz dili ve eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
33
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
34
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
35
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
36
İngiliz dili ve eğitimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
37
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
38
İngilizce dışındaki ikinci yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü A2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
39
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
YETKİNLİK-İLETİŞİM VE SOSYAL YETKİNLİK
40
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
41
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
42
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
43
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
44
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
45
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
46
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
47
Yabancı dil öğrenmeye, kültürel iletişime ve mesleki gelişime önem verir.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
48
Türk Eğitim Sistemini tanır ve okul yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
49
Eğitim-öğretim uygulamalarını düzenlemek ve geliştirmek amacıyla pedagojik formasyon bilgisini kullanır.
YETKİNLİK-ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK
Program Bilgileri
Öğretim Programı
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri
Ders-Kategori Listesi
Alınacak Derece
Amaç Ve Hedefler
Bölüm Başkanı Ve AKTS Koordinatörü
Kabul Koşulları
Mezuniyet Koşulları
Program Yeterlilikleri (Gruplandırılmış)
Program Yeterlilikleri (İlişkilendirilmiş)
Program Yeterlilikleri (Sıralı)
Sınav Değerlendirme Kuralları
Üst Kademeye Geçiş